Forum www.piorawieczne.fora.pl Strona Główna www.piorawieczne.fora.pl
Pierwsze i największe forum o piórach wiecznych. Pióra wieczne forum, o piórach wiecznych. Pióra Parker, Waterman, Pelikan, Mont Blanc, Visconti. Pióra wieczne opinie. Jak napełnić pióro? Jakie pióro wieczne kupić? Pióro na prezent. Pióro dla dziecka.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

naprawa tłoczka Pelikan 100N

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.piorawieczne.fora.pl Strona Główna -> Naprawa piór
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siege
Gość





PostWysłany: Pią 21:10, 04 Wrz 2009    Temat postu: naprawa tłoczka Pelikan 100N

Witam,
ostatnio moim hobby jest wynajdowanie różnych szrotów i grzebanie się przy nich Razz

Trafił w moje ręce Pelikan 100N wszystko niby OK, ale tłoczek nie zasysa atramentu zastanawia mnie czy potrzebny jest do tego jakiś zestaw naprawczy, czy może jest jakiś ciekawy sposób na jego naprawę/przywrócenie do działania. Od razu mówię, że zestawy naprawcze w stylu korkowych uszczelek odpadają, bo po prostu wizualnie mi nie pasują.

Na poglądowym zdjęciu poniżej (własnych jeszcze nie robiłem) jest to drugi tłoczek od prawej (100N 1946 resin):
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dexter
Gość





PostWysłany: Pią 21:15, 04 Wrz 2009    Temat postu:

W tym podanym przez Ciebie przypadku, korek nie jest czymś w stylu "zestawu naprawczego" a'la zapchaj dziura lecz normanym mechanizmem zasysania inku. Dopiero w późniejszych latach zamieniono korek w 100N na gumę. Wizualnie nie moze nie pasować bo to jest jego miejsce i tyle. W przeciwnym wypadku stworzych frankenpena.
Problem z niezsysaniem atramentu może być prozaiczny.Przez pewien okres nie używania korek wysechł i nie jest w pełni szczelny co powoduje dekompresję i w efekcienie naciąga inku.


Ostatnio zmieniony przez Dexter dnia Pią 21:16, 04 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siege
Gość





PostWysłany: Pią 21:17, 04 Wrz 2009    Temat postu:

czyli korek powinien tam być? skoro tak ... a gdzieś można taki nabyć?

w moim egzemplarzu korka w ogóle nie było i na stronie, z której pochodzi zdjęcie również jest info, że w powojennych wersjach montowali już rubber seal ... ale nie wykluczam, że nie może być inaczej


Ostatnio zmieniony przez Siege dnia Pią 21:44, 04 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dexter
Gość





PostWysłany: Pią 21:49, 04 Wrz 2009    Temat postu:

Uch... soooory 2 od PRAWEJ.. to fakt, bez korka tylko gumowa uszczelka tłoka. Mój błąd.. zmęczenie ..
Nie mam pojęcia gdzie można wymienić zakończenie tłoczka. Zobacz na ebayu, a jak nie to jednak zostaje spec z Krakowa.
Ja kupiłem kiedyś gumowy tłoczek na allegro.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siege
Gość





PostWysłany: Sob 11:07, 19 Wrz 2009    Temat postu:

Posmarowałem uszczelkę tłoczka dookoła czarnym silikonem - może to i partyzancka robota, ale nawet działa.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.piorawieczne.fora.pl Strona Główna -> Naprawa piór Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin